Dzisiaj jest:

ORGANIZACJA

  1. Ramowy rozkład dnia
  2. Zajęcia dodatkowe






RAMOWY ROZKŁAD DNIA w oddziale I
3 – 4 latki

Czas trwania Aktywność dzieci
8.00–13.00 Realizacja podstawy programowej.
8.00–8.30
(30 min)
I
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
  • Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjna, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze – rozwijające umiejętności manualne dzieci – indywidualne lub zespołowe.
  • Zabawy organizowane przez nauczyciela integrujące grupę, rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci oraz zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne.
  • Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
  • 8.30–9.00
    (30 min)
    Czynności porządkowe, samoobsługowe, śniadanie:
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.)
  • Czynności samoobsługowe i higieniczne, kształtowanie u dzieci świadomości zdrowotnej oraz nawyków dbania o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu.
  • Śniadanie
  • 9.00–9.45
    (45 min)
    Zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego; z zakresu aktywiści społeczno – przyrodniczo – zdrowotnej, językowo literackiej, matematycznej, muzycznej, plastyczno – technicznej, ruchowej
  • Zajęcia dydaktyczne wynikające z przyjętego planu pracy, realizowanego w oparciu o nową podstawę programową wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole.
  • 9.45–11.00
    (1h 15min)
    Czas w ogrodzie przedszkolnym:
  • Organizowanie bezpiecznych sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w ogrodzie, na boisku, w parku itp. Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe. Zajęcia organizowane na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo – porządkowe itd. (w sali podczas niesprzyjającej pogody).
  • 11.00–11.30
    (30 min)
    Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
  • Zabawy integracyjne, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
  • 11.30–12.00
    (30 min)
    Czynności porządkowe, samoobsługowe, obiad :
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.)
  • Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych.
  • Obiad:
  • Wdrażanie zasad zdrowego żywienia.
  • Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
  • 12.00–13.30
    (1,5h)
    Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela
    Czynności organizacyjne:
  • Odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, literatury dziecięcej
  • Kontakty indywidualne z Rodzicami.
  • 13.30–13.45
    II
    Czynności samoobsługowe i higieniczne
    13.45–14.00 Podwieczorek:
  • Wdrażanie zasad zdrowego żywienia, itp.
  • Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
  • 14.00–15.00 Zajęcia popołudniowe:
  • Zajęcia wpływające na rozwój sfery intelektualno – poznawczej.
  • Zajęcia umożliwiające realizację programów autorskich i innowacji poszerzających podstawę programową wychowania przedszkolnego.
  • Zajęcia dodatkowe: rytmika.
  • Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny i psychofizyczny dziecka, usprawniające i korygujące wady wymowy dziecka, rozwijające zainteresowania dziecka otaczającym go światem.
  • Legenda:
    I – Realizacja Podstawy Programowej
    II – poza Podstawą Programową

    RAMOWY ROZKŁAD DNIA w oddziale II
    3 – 4 latki

    Czas trwania Aktywność dzieci
    8.00–13.00 Realizacja podstawy programowej.
    8.00–8.30
    (30 min)
    I
    Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
  • Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjna, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze – rozwijające umiejętności manualne dzieci – indywidualne lub zespołowe.
  • Zabawy organizowane przez nauczyciela integrujące grupę, rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci oraz zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne.
  • Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
  • 8.30–9.00
    (30 min)
    Czynności porządkowe, śniadaniowe, samoobsługowe:
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.)
  • Czynności samoobsługowe i higieniczne, kształtowanie u dzieci świadomości zdrowotnej oraz nawyków dbania o własne zdrowie w codziennych sytuacjach w przedszkolu.
  • Śniadanie
  • 9.00–9.45
    (45 min)
    Zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego; z zakresu aktywiści społeczno – przyrodniczo – zdrowotnej, językowo literackiej, matematycznej, muzycznej, plastyczno – technicznej, ruchowej
  • Zajęcia dydaktyczne wynikające z przyjętego planu pracy, realizowanego w oparciu o nową podstawę programową wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole.
  • 9.45–11.00
    (1h 15min)
    Czas w ogrodzie przedszkolnym:
  • Organizowanie bezpiecznych sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w ogrodzie, na boisku, w parku itp. Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe. Zajęcia organizowane na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo – porządkowe itd. (w sali podczas niesprzyjającej pogody).
  • 11.00–11.30
    (30 min)
    Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
  • Zabawy integracyjne, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
  • 11.30–12.00
    (30 min)
    Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela
    Czynności porządkowe, obiad, czynności samoobsługowe:
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.)
  • Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych.
  • Obiad:
  • Wdrażanie zasad zdrowego żywienia.
  • Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
  • 12.00–13.00
    (1h)
    Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela
    Czynności organizacyjne:
  • Odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, literatury dziecięcej
  • Czynności wspomagające prawidłowy rozwój dziecka: zabawy i gry stolikowe, praca wyrównawcza, indywidualna.
  • Kontakty indywidualne z Rodzicami.
  • 13.00–14.00
    II
    Zajęcia popołudniowe:
  • Prowadzenie różnych form wypoczynku, relaksacja.
  • Zajęcia wpływające na rozwój sfery intelektualno – poznawczej i korygujące wady postawy.
  • Zajęcia umożliwiające realizację programów autorskich i innowacji poszerzających podstawę programową wychowania przedszkolnego.
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, gimnastyka korekcyjna, rytmika, tańce, kółko plastyczne.
  • Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny i psychofizyczny dziecka, usprawniające i korygujące wady wymowy dziecka, rozwijające zainteresowania dziecka otaczającym go światem.
  • Kontakty indywidualne z Rodzicami.
  • Legenda:
    I – Realizacja Podstawy Programowej
    II – poza Podstawą Programową

    RAMOWY ROZKŁAD DNIA w oddziale III
    4 – 5 latki

    Czas trwania Aktywność dzieci
    6.30–8.00
    (30 min)
    I
    Schodzenie się dzieci do przedszkola:
  • Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
  • Zajęcia wpływające na rozwój sfery intelektualno-poznawczej.
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami
  • Prowadzenie obserwacji
  • 8.00–13.00 Realizacja podstawy programowej.
    8.00–8.30
    (30 min)
    II
    Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
  • Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjna, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze – rozwijające umiejętności manualne dzieci – indywidualne lub zespołowe.
  • Zabawy ruchowe integrujące grupę, zabawy rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci organizowane przez nauczyciela
  • Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
  • 8.30–9.00
    (30 min)
    Czynności porządkowe, śniadaniowe, samoobsługowe:
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.)
  • Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych.
  • Śniadanie – wdrażanie zasad zdrowego żywienia, itp. Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
  • 9.00–9.45
    (45 min)
    Zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego;
  • Zajęcia dydaktyczne wynikające z przyjętego planu pracy, realizowanego w oparciu o nową podstawę programową wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole.
  • 9.45–11.00
    (1h 15min)
    Czas w ogrodzie przedszkolnym:
  • Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności, ogrodzie na boisku, w parku itp. Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe. Zajęcia organizowane na placu zabaw – obserwacje przyrodnicze, prace: gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze itd.(w sali podczas niesprzyjającej pogody)
  • 11.00–11.30
    (30 min)
    Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela: >
  • Zabawy integracyjne, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
  • 11.30–12.00
    (30 min)
    Czynności porządkowe, obiad, czynności samoobsługowe:
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.)
  • Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych.
  • Obiad – wdrażanie zasad zdrowego żywienia, zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
  • 12.00–13.00
    (1h)
    Czynności organizacyjne:
  • Odpoczynek poobiedni
  • Czynności wspomagające prawidłowy rozwój dziecka
  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, literatury dziecięcej
  • 13.00–14.00
    (1h)
    III
    Zajęcia popołudniowe:
  • Odpoczynek poobiedni
  • Czynności wspomagające prawidłowy rozwój dziecka.
  • Zajęcia dodatkowe: na życzenie rodziców – płatne np. język angielski, gimnastyka korekcyjna.
  • 14.00–14.30
    (30 min)
    Podwieczorek:
  • Wdrażanie zasad zdrowego żywienia, itp.
  • Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
  • 14.30–16.00
    (1h 30min)
    Rozchodzenie się dzieci do domu:
  • Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działania twórcze – rozwijające umiejętności manualne dzieci – indywidualne lub zespołowe.
  • Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny i psychofizyczny dziecka, usprawniające i korygujące wady wymowy dziecka, rozwijające zainteresowania dziecka otaczającym go światem
  • Praca indywidualna
  • Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
  • Kontakty indywidualne z Rodzicami.
  • Legenda:
    I – poza Podstawą Programową
    II – Realizacja Podstawy Programowej
    III – poza Podstawą Programową

    RAMOWY ROZKŁAD DNIA w oddziale IV
    6 latki

    Czas trwania Aktywność dzieci
    8.00–13.00 Realizacja podstawy programowej.
    8.00–9.00
    (1h)
    I
    Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela:
  • Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjna, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działanie twórcze – rozwijające umiejętności manualne dzieci - indywidualne lub zespołowe.
  • Zabawy organizowane przez nauczyciela integrujące grupę, rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci oraz zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne.
  • Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.
  • 9.00–9.45
    (45 min)
    Zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego; z zakresu aktywiści społeczno – przyrodniczo – zdrowotnej, językowo literackiej, matematycznej, muzycznej, plastyczno – technicznej, ruchowej
  • Zajęcia dydaktyczne wynikające z przyjętego planu pracy, realizowanego w oparciu o nową podstawę programową wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole.
  • 9.45–11.00
    (1h 15min)
    Czas w ogrodzie przedszkolnym:
  • Organizowanie bezpiecznych sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w ogrodzie, na boisku, w parku itp. Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe. Zajęcia organizowane na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo – porządkowe itd. (w sali podczas niesprzyjającej pogody).
  • 11.00–12.00
    (1h)
    Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela Czynności porządkowe, obiad, czynności samoobsługowe:
  • Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.)
  • Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych.
  • Obiad:
  • Wdrażanie zasad zdrowego żywienia
  • Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków.
  • 12.00–13.00
    (1h)
    Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela Czynności organizacyjne:
  • Odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, literatury dziecięcej
  • Czynności wspomagające prawidłowy rozwój dziecka: zabawy i gry stolikowe, praca wyrównawcza, indywidualna.
  • Kontakty indywidualne z Rodzicami.
  • 13.00–14.00
    II
    Zajęcia popołudniowe:
  • Prowadzenie różnych form wypoczynku, relaksacja.
  • Zajęcia wpływające na rozwój sfery intelektualno – poznawczej i korygujące wady postawy.
  • Zajęcia umożliwiające realizację programów autorskich i innowacji poszerzających podstawę programową wychowania przedszkolnego.
  • Zajęcia dodatkowe: język angielski, gimnastyka korekcyjna, rytmika, tańce, religia, kółko plastyczne.
  • Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny i psychofizyczny dziecka, usprawniające i korygujące wady wymowy dziecka, rozwijające zainteresowania dziecka otaczającym go światem.
  • Kontakty indywidualne z Rodzicami.
  • Legenda:
    I – Realizacja Podstawy Programowej
    II – poza Podstawą Programową




    Zajęcia dodatkowe

  • Rytmika
          – wtorek

  • Język angielski
          – poniedziałek, środa

  • Taniec
          – czwartek

  • Religia
          – środa, czwartek (gr. III)
          – poniedziałek, wtorek (gr. IV)

  • Przewiń do góry strony


    Powrót do strony głównej