Dzisiaj jest:



Konspekt nr 1: Zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci 5 – 6 letnich. Tor przeszkód z elementami ćwiczeń ogólnorozwojowych.

CEL OGÓLNY: Rozwijanie sprawności ogólnej dzieci w zakresie szybkości, skoczności , zwinności i zręczności z wykorzystaniem nowatorskich metod i zabaw.

CELE OPERACYJNE:
Dziecko

  • uświadamia sobie własne możliwości psychofizyczne
  • starannie i prawidłowo wykonuje zalecane ćwiczenia
  • jest sprawne ruchowo
  • samodzielnie zakłada strój do ćwiczeń
  • dba o bezpieczeństwo własne i innych
  • ŚRODKI DYDAKTYCZNE: woreczki do ćwiczeń, szarfy do ćwiczeń, ławeczki gimnastyczne, Mega Bloki, hula – hop do celowania, pachołki do ćwiczeń.

    METODY: obserwacja, instrukcja, pokaz, zadań stawianych dziecku, ćwiczeń.

    FORMY: praca z całą grupą, praca indywidualna

    PRZEBIEG ZAJĘĆ:

    Powitanie: 
    "Wszyscy są, witam Was, na zabawę przyszedł czas,
    jestem ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy"
    Dzieci witają się klaszcząc dłońmi o swoje ręce w parach, zabawę powtarzamy kilka razy.


    1. Część wstępna:
         
      1. Marsz po obwodzie koła, rozgrzewka, przygotowanie do zajęć.  
      2. Zabawa orientacyjno-porządkowa – "Znajdź swój kolor".
        Dzieci "ubrane" w szarfy biegają w rozsypce. Na sygnał przybiegają do prowadzącej i ustawiają się rzędem przed kolorami, które trzyma w rękach.
      3. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – "Przewiń się przez szarfę".
        Na sygnał dzieci wchodzą do szarfy, przeciągają ją oburącz w górę, naprężają ją nad głową. Starają się wykonać ćwiczenie sprawnie i szybko.
      4. Ćwiczenia tułowia i równowagi – " Wiatraczki". Dzieci układają szarfę w kółeczko, na sygnał obiegają ją wkoło, na kolejny sygnał stają w środku na jednej nodze z ramionami w bok.
      5. Ćwiczenia stopy. Siad "skulony" Szarfa na podłodze. Podnoszenie szarfy w górę stopami na zmianę , prawą i lewą.
    2. TOR PRZESZKÓD – część właściwa
    3. Marsz po równoważni z woreczkiem  na głowie, ręce odwiedzione w bok, wrzucenie przyboru do kosza- równoważne.
    4. Skoki zawrotne przez ławeczkę – przeskoki z odbicia z miejsca.
    5. Przejście na czworakach między przeszkodami – pachołki – czworakowanie.
    6. Celowanie z miejsca woreczkiem do hula – hop – trzy próby – celowanie.
    7. Pełzanie – podciąganie tułowia rękami do kolejnej przeszkody – ćw. siły mięśniowej.
    8. Dziupla z Mega bloków – przejście przez otwór – skoki obunóż wokół przeszkody.
    9. Wejście na drabinkę na dowolną wysokość, zwis – pokonanie wysokości.
    10. Siad skrzyżny w wyznaczonym miejscu – zdyscyplinowanie grupy, usunięcie Mega–bloków.
    11. Część końcowa
      1. Marsz parami – ćwiczenie rytmu  uspokajające/może być zabawa uspokajająca z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
      2. Pożegnanie:
        "Wszyscy są, żegnam Was, już zabawę skończyć czas, jestem Ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy"
      3. Ustawienie w pary, wyjście z sali.

    Galeria



    Konspekt nr 2: Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych z nietypowymi przyborami dla dzieci 5,6 – letnich

    Zadania do realizacji :

    1. Rozwijanie sprawności motorycznej dzieci.
    2. Kształtowanie pomysłowości oraz inwencji twórczej dzieci.
    3. Wykonywanie w sposób zdyscyplinowany poleceń nauczyciela, przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa.
    Przybory: Puste butelki 1,5 l lub kręgle dla każdego dziecka.
    Miejsce zajęć: sala zabaw
    Metody realizacji zadań: zadaniowa, naśladowcza, improwizacji ruchowej.
    Czas trwania zajęć: 30 min.
    Przebieg zajęć

    Opis ćwiczenia Ustawienie
    Przekładanie butelki z ręki do ręki na różne sposoby: z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem stojąc w miejscu. "Orkiestra" – dzieci wystukują rytm muzyki butelkami o podłogę, dyrygują butelką jak batutą; Rozsypka
    "Znajdź swoją butelkę" – każde dziecko zostawia w dowolnym miejscu butelkę. Na umówiony sygnał dzieci rozbiegają się, na hasło: "Moja butelka" – dzieci próbują odnaleźć swoją butelkę. Rozsypka, bieg po sali.
    W staniu lub siadzie skrzyżnym podbijanie butelki obiema dłońmi tak długo, aby nie spadła na ziemię. Rozsypka
    "Butelkowy slalom". Dzieci w dwóch rzędach ustawiają butelki jedna za drugą. Nauczycielka określa odległość oraz wyznacza miejsce mety slalomu. Rząd
    Siad rozkroczny. Butelka w górze trzymana oburącz – skrętoskłony do prawej stopy. Ćwiczenia powtarzamy kilkakrotnie (również do stopy lewej), zwracając uwagę na prawidłowe trzymanie oburącz butelki i niezginalnie kolan. "Sprytne stopy" – w siadzie podpartym dzieci starają się chwycić butelkę stopami i unieść ją do góry. Rozsypka, siad płaski, rozkroczny.
    "Wałkujemy ciasto", Siad klęczny, butelka przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwanie butelki szybkim ruchem w przód i przysuwanie do kolan. Rozsypka, siad klęczny.
    "Butelkowy pojedynek". Dzieci w parach pojedynkują się na miecze – butelki, ale w taki sposób, aby nie dotknąć ciała przeciwnika (dotykają tylko butelką o butelkę). Rozsypka, pary.
    Zabawa "Telegram". Dzieci ustawiają się gęsiego w rozkroku i podają sobie butelkę – "telegram" oburącz nad głową w przód, a wracając podają dołem między nogami. Ostatnie dziecko przenosi butelkę do góry i zabawę powtarzamy. Rząd
    Leżenie tyłem, butelka uchwycona stopami (pionowo); przenosimy butelkę z jednego miejsca w inne, aby się nie przewróciła. Rozsypka, leżenie tyłem.
    "Marsz" – dzieci maszerują na palcach trzymając przed sobą w wyprostowanych rękach butelkę, wznoszą ją w górę z wykonaniem wdechu, przechodzą do chodu na piętach z równoczesnym wydechem i opuszczeniem rąk. Marsz po kole.
    Odłożenie butelek do wyznaczonego pojemnika. Marsz po kole.

    Galeria



    Konspekt nr 3: Ruch na świeżym powietrzu

    Ruch na świeżym powietrzu to duża przyjemność i samo zdrowie. Zabawy i gry na dworze są ulubioną formą aktywności małych dzieci. Dbamy o to, by były one zgodne z treściami Podstawy programowej oraz dostosowane do potrzeb i możliwości wychowanków. Gry i zabawy z przedszkolakami mają przeważnie jasne i proste zasady , prowadzone są z bardzo atrakcyjnymi dla dzieci przyborami oraz z wykorzystaniem bezpiecznego sprzętu ogrodowego . Nasze przedszkolaki mają do swojej dyspozycji piękny plac zabaw bogato wyposażony usytuowany w parku, linarium, skałki oraz ,,zieloną siłownię,, na powietrzu.

    Galeria