W związku z rozwojem nowoczesnych technologii także system edukacji doczekał się innowacyjnych rozwiązań, które mają za zadanie pomóc i ułatwić przyswajanie wiedzy oraz umiejętności dzieciom. Coraz więcej placówek przedszkolnych wyposażonych jest w nowoczesne technologie multimedialne, nasze również. Posiadamy tablicę multimedialną w sali grupy „Żabek” oraz mobilny monitor interaktywny, z którego korzystać mogą pozostałe grupy.
Dziecko może pisać, rysować, malować, zaznaczać, podkreślać, na każdym wyświetlonym na ekranie obrazie. Dzięki temu, że może się bawić, przyswaja wiedzę bez przekonania, że zajęcia są monotonne i nieciekawe.
Biorąc pod uwagę przygotowanie do nauki pisania i czytania, dzieci posługując się pisakami, palcem na dotykowym ekranie, zyskują większą sprawność manualną, bardziej koncentrują uwagę i doskonalą umiejętności percepcyjno-motoryczne, poprzez widzenie tego co powstaje na ekranie.
Jest to pomoc dydaktyczna, która wspomaga pracę nauczyciela i ukierunkowuje dziecko na: zapoznanie z aspektami multimediów, pozwala poznać to, czego w rzeczywistości nikt nie jest im wstanie i pokazać.
Posiada wiele zalet, najistotniejsze z nich to:
– możliwość obserwacji, analizy i syntezy zjawisk, obiektów, a co istotne jest, to dostrzegalne i wdziane przez wszystkich uczestników zajęć jednocześnie,
– możliwość prowadzenia zajęć badawczych, eksperymentów,
– uzupełnianie i tworzenie multimedialnych kart pracy, rozwiązywanie rebusów, układanie puzzli.
– połączenie wielu rozwiązań technologicznych w jednym urządzeniu, pobudza dzieci do aktywności, zwiększając jednocześnie efektywność zajęć
Dziś tablica interaktywna towarzyszyła nam podczas zajęć dotyczących doskonalenia umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi a także budowania pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach. Każde Dziecko miało możliwość samodzielnie przedstawić na tablicy jakie emocje dziś mu towarzyszą, dzięki burzy mózgów narysowaliśmy „Drzewo Uprzejmości” a także rozwiązywaliśmy quizy i zagadki dotyczące emocji towarzyszących Dzieciom na co dzień.