Dzisiaj jest:



Konspekt nr 1:KONSPEKT ZAJĘĆ GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ Z PRZEWAGĄ GIER I ZABAW

Temat: Wyrabianie nawyku przyjmowania postawy skorygowanej.
Zadania:

  • wzmocnienie mięśni wysklepiających stopy,    
  • odciążenie kręgosłupa od ucisku  osiowego,    
  • wzmocnienie mięśni brzucha, prostownika grzbietu,    
  • mięśni ściągających łopatki.
  • Wiek: 5,6 – lat
    Miejsce zajęć: sala gimnastyczna.
     Czas zajęć:     
  • 30 minut.
  • Przyrządy i przybory: 
    piłeczki, , szarfy w dwóch kolorach, obręcze, krążki w trzech kolorach, woreczki, 2 pachołki, kocyki. Liczba ćwiczących:    
  • 12 osób.
  •  Tok zajęć:
    1. Ćwiczenia organizacyjno–porządkowe: Zbiórka, postawa skorygowana , kontrola prowadzącego, ustawienie dzieci, powitanie.
    2. Zabawa orientacyjno–porządkowa: "Deszczyk".
      Dzieci ustawione parami stoją w rozsypce.
      Jedno dziecko z pary jest  "Drzewem" – stoi w pozycji skorygowanej, ręce  w skrzydełka, drugie staje obok niego.
      Na hasło SŁOŃCE ŚWIECI – dzieci nie będące "drzewami" biegają na palcach po całej sali.
      Na hasło PADA DESZCZ – każde dziecko biegnie do swojego "drzewa" i staje  plecami przy plecach kolegi w pozycji skorygowanej.
      Zmiana ról.
      Czas trwania około 3 minut.
    3. Zabawa z czworakowaniem: "Kocięta z piłeczkami".
      Dzieci w rozsypce na czworakach, po całej sali.
      Na sygnał rozpoczynają zabawę piłeczkami, naśladując małych kotków.
      Czas trwania około 2 minut.
    4. Zabawa rzutna "Traf do kosza".
      Dzieci dobrane parami.
      Jedno dziecko z pary leży na  brzuchu z piłka w dłoniach,
      drugie siedzi na piętach w pozycji  skorygowanej, naprzeciwko leżącego w odległości 2 metrów, tworząc z rąk  przed sobą kółko–kosz.
      Na sygnał leżący stara się bez odrywania klatki  piersiowej od podłogi trafić piłką do "kosza".
      Po 10 rzutach zmiana ról w parze.
    5. Zabawa z czworakowaniem: "Sztafeta z toczeniem piłki głową".
      W sali wyznaczona linia  startu – mety. 
      Podział dzieci na dwa zespoły poprzez  założenie szarf, podział zespołów na dwie części.
      Siad skrzyżny w pozycji  skorygowanej przed linią startu – mety.
      Przed pierwszymi zawodnikami  leżą piłki.
      Na sygnał zawodnicy w pozycji na czworakach toczą  piłkę głową  (tylko czołem) do pierwszego zawodnika swojej drużyny stojącej  po przeciwnej stronie.
      Po przekroczeniu linii startu – mety  przekazują piłkę  pierwszemu zawodnikowi i idą na koniec swojego rzędu.
      Sztafeta jest  zakończona wtedy gdy zawodnicy drużyn wrócą na swoje miejsca, jakie  zajmowali przed jej rozpoczęciem (każdy dwukrotnie prowadzi piłkę).
    6. Zabawa bieżna "Samochody".
      Bieg po sali trzymając obręcze przed sobą, zatrzymanie na  sygnał wzrokowy – czerwony krążek.
      Czas trwania około 2 minut.
    7. Ślizgi "Wyścig w leżeniu na kocykach".
      Na sygnał wszystkie dzieci odpychając się ramionami od podłogi przemieszczają się do linii mety.
      Po każdym odepchnięciu się ramionami od podłogi dzieci muszą zaakcentować przez moment ułożenie rąk w skrzydełka.
      Wyścig wygrywa osoba, która  jako pierwsza minęła linię mety. Ważne jest również prawidłowe wykonanie ćwiczenia.
        Ilość powtórzeń 5 – 6 razy.
    8. Ćwiczenia równoważne: "Sztafeta z woreczkiem na głowie".
      Wyznaczenie linii startu – mety  i ustawienie chorągiewek.
      Dzieci podzielone na dwie drużyny siedzą w siadzie skrzyżnym w pozycji skorygowanej z woreczkiem na głowie.
      Na sygnał pierwsi zawodnicy wstają, idą we wspięciu na placach z woreczkiem na głowie, dziecko zatrzymuje się, podnosi woreczek, kładzie go na głowę i maszeruje dalej.
      Kolejno startują pozostałe dzieci.
        Ilość powtórzeń 2 – 3 razy.
    9. Ćwiczenie przeciw płaskostopiu: "Toczenie piłki po ścianie".
      Leżenie przy ścianie na plecach z nogami ugiętymi i stopami opartymi o  podłogę.
      Między stopami a ścianą znajduje się piłka do siatkówki.
      Na sygnał  dzieci toczą piłkę stopami do góry i na dół.
      Nie można dotykać piłki rękoma  gdy spadnie należy ją włożyć między stopę a ścianę i  kontynuować  zabawę.
      Czas trwania około 2 minut.
    10. Ćwiczenie przeciw płaskostopiu: "Pastowanie podłogi".
      Dzieci siedzą  na podłodze z nogami ugiętymi, stopy zgięte podeszwowo, palce stóp podkurczone, oparte o woreczek leżący na podłodze. Dłonie oparte o podłogę za sobą.
      Na sygnał dzieci pastują podłogę przesuwając woreczek w przód, w tył, w bok. O woreczek oparte są tylko czubki palców stóp.
      Czas trwania około – 2 minut.
    11. Ćwiczenia poprawiające postawę: "Dżdżownica".
      Leżenie na plecach obok siebie, nogi złączone i wyprostowane.
      Ręce przyciśnięte  do tułowia i nóg, woreczek leży na brzuchu.
      Na sygnał dzieci przesuwają się po podłodze do przodu na określoną  odległość np. 1 metra, naśladując  ruchy dżdżownicy. Najpierw wyciągają jak najdalej głowę, następnie barki i biodra. Nie można zginać nóg ani położyć rąk na podłodze.
      Ilość powtórzeń 3 – 4 razy.
    12. Ćwiczenia oddechowe. Wstajemy bez pomocy rąk, marsz z woreczkiem na głowie po kole, ramiona przodem w górę – wdech nosem, opust ramion bokiem w dół – wydech ustami.
    13. Ćwiczenia porządkowo – dyscyplinujące. Marsz z korekcją postawy ciała przed lustrem, samokontrola. Dzieci kolejno zrzucają woreczki do pojemnika. Wyróżnienie i pochwalenie dzieci, pożegnanie, wyjście z sali.

    Galeria


    Program Akademii Aquafresh realizowany w przedszkolu w ramach edukacji prozdrowotnej

    "Aby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć!!"
    Akademia Aquafresh to największy w Polsce program profilaktyki higieny jamy ustnej realizowany w przedszkolach. W Polsce problem próchnicy jest nadal bardzo poważny a badania wskazują, że jesteśmy w czołówce krajów z największym procentem dzieci chorujących na tę chorobę! Wszystkie przedszkolaki z naszego przedszkola uczestniczyły w zajęciach proponowanych przez "Akademię Aquafresh" podczas, których poruszone zostały różne zagadnienia związane z profilaktyką stomatologiczną m.in., jak prawidłowo dbać o zęby, skąd się biorą zęby, dlaczego należy chodzić do stomatologa, co należy jeść, by mieć zdrowe zęby. Dzieci zapoznały się z głównymi postaciami "Plastusiowej Krainy", są to: Billy, Lilly, Milky, Zębuś, Robaczek Próchniaczek. Otrzymały także "Tabelę Mycia Zębów", gdzie przez 30 dni rano i wieczorem rodzice zaznaczali wykonanie zadania – mycia zębów. Jeśli dziecko umyło zęby otrzymywało uśmiechnięta buźkę, smutną zaś wówczas gdy ich nie umyło. Po upływie 30–stu dni przynosili tabelę do przedszkola i nauczyciel wraz z grupą decydował o przyznaniu naklejki nagrody.Jak wiadomo najlepszym sposobem edukacji jest nauka połączona z zabawą. Nauczyciele  realizują zajęcia edukacyjne na podstawie scenariuszy zajęć i materiałów multimedialnych w których bohaterowie programu "Pastusie" i "Barney" uczą dzieci jak prawidłowo dbać o ząbki oraz jak walczyć z niedobrym "robaczkiem-próchniaczkiem". Przez kolejne zajęcia przeżywały z bohaterami Plastusiowej Krainy różne przygody, wykonywały zadania, zabawy a na zakończenie wykonały prace plastyczne (w grupach) nt. poznanych postaci.
    Do aktywnego udziału w programie zostali również zaangażowani rodzice dzieci, którzy wyposażyli dzieci w przybory do mycia zębów i zaczęli kontrolować w domu systematyczność mycia zębów. Nadrzędnym celem prowadzonych zajęć było zwrócenie uwagi na konieczność dbania o higienę jamy ustnej, by zapobiec atakowi próchnicy. Celem "Akademii Aquafresh" jest kształtowanie u dzieci nawyków codziennego dbania o higienę jamy ustnej.

    Galeria


    Program prozdrowotny "Czyste powietrze wokół nas"

    Organizatorem programu "Czyste powietrze wokół nas" jest Powiatowa Stacja Sanitarno–Epidemiologiczna – Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia. Program przedszkolnej edukacji antynikotynowej dla dzieci ma na celu wykształcenie u dziecka świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą papierosy. W tym programie wzięły udział dzieci 5, 6 – letnie z naszego przedszkola. Przeprowadzone były zajęcia z cyklu tematycznego "Czyste powietrze wokół nas". Dzieci bardzo chętnie w nich uczestniczyły. Proponowane zabawy ruchowe, tematyczne, konstruktywnie zainspirowały ich wyobraźnię. Efektem były piękne i różnorodne prace plastyczne, świadczące o ich wrażliwości.
    Przedszkolaki uczestniczące w programie "Czyste powietrze wokół nas", usystematyzowały swoją wiedzę na temat szkodliwości dymu tytoniowego i zaczęły się zastanawiać, w jaki sposób można i trzeba zachowywać się, gdy są narażone na wdychanie dymu nikotynowego.
    Głównym bohaterem i przewodnikiem zajęć był zielony "Dinuś", który pomagał dzieciom rozwiązywać problemy zdrowotno–ekologiczne.
    Program edukacji antynikotynowej umożliwił wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy oraz umożliwił poznanie wielu źródeł dymów, które są szkodliwe dla zdrowia i środowiska.

    Galeria