Dzisiaj jest:


  1. Zasady zachowań obowiązujące w przedszkolu
  2. HARMONOGRAM IMPREZ I UROCZYSTOŚCI W ROKU SZKOLNY 2016/2017
  3. PPRZEDSZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY na lata 2014 – 2016
  4. Wskazówki dla rodziców do pracy z dzieckiem
  5. Wyniki ewaluacji zewnętrznej
  6. Skrzynka pytań
  7. Opłaty
  8. Wyżywienie
  9. Prawa i obowiązki Rodzica
  10. Indywidualne konsultacje dyrektora i nauczycieli
  11. Program wychowawczy
  12. Program profilaktyczny






HARMONOGRAM IMPREZ I UROCZYSTOŚCI W ROKU SZKOLNY 2016/2017


Lp. Tematyka Termin Rodzaj imprezy
WRZESIEŃ
1. "Przedszkolaki lubią czystość i sprzątają środowisko!" – Sprzątanie Świata. 16 Wewnątrz–przedszkolna
2. "Od maluszka aż po starszaka wszyscy świętują Dzień Przedszkolaka" – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 20 Wewnątrz–przedszkolna
3. "Wszystkie dziewczynki wręczają upominki" – Dzień Chłopaka 30 Grupowa
PAŹDZIERNIK
4. "Za trudną pracę i dobre serce, dla Was od dzieci kwiaty w podzięce" – uroczystość z okazji Dnia Edukacji 14 Wewnątrz–przedszkolna
5. "Jak zostać prawdziwym przedszkolakiem?" – Pasowanie na przedszkolaka 14 Wewnątrz–przedszkolna
6. "Dzień marchewki" – wykonanie szaszłyków i koktajli owocowych Grupowa
7. Wycieczka do Poleskiego Parku Narodowego. Święto Pieczonego Ziemniaka 10 Grupowa
8. Warsztaty dla rodziców "Kodeks świadomego rodzica" 20 Grupowa
9. Prezentacja multimedialna "Śladami dinozaurów" 26 Wewnątrz–przedszkolna
10. Spotkanie z policjantem "Bezpieczeństwo na drodze" 28 Wewnątrz–przedszkolna
LISTOPAD
11. Koncert "Mały ekolog" 14 Wewnątrz–przedszkolna
12. "Pokochaj pluszowego misia" – Dzień Pluszowego Misia 25 Grupowa
13. "W przedszkolu zabawa, Andrzejek to czas, niech magia i wróżby królują wśród nas!" – Wieczór Andrzejkowy 30 Grupowa
GRUDZIEŃ
14. "A dzisiaj Barbórka, wesoły to dzień" Wewnątrz–przedszkolna
15. "Wszystkie dzieci Mikołaja kochają, wszystkie dzieci na niego czekają" – Mikołajki w przedszkolu 6 Wewnątrz–przedszkolna
16. "Kiermasz bożonarodzeniowy" – kartki, stroiki 19 Grupowa
STYCZEŃ
17. "Jasełka" przedstawienie dla rodziców i środowiska. Środowiskowa
18. "Bezpieczne ferie" – spotkanie ze Strażnikiem Miejskim 13 Wewnątrz–przedszkolna
19. "Dla babci i Dziadka mamy dzisiaj kwiatka" 21 Grupowa
20. Koncert 13 Wewnątrz–przedszkolna
21. Zgaduj – zgadula "Dobre maniery" Grupowa
22. Obchody "Dnia postaci z bajek" Wewnątrz–przedszkolna
23. Bal karnawałowy "W krainie baśni" Wewnątrz–przedszkolna
24. Zajęcia otwarte "Wiem, czuję rozumiem – budowanie systemu wartości" Grupa II
LUTY
25. Zajęcia otwarte "Wiem, czuję rozumiem – budowanie systemu wartości" 10 grupa III
grupa IV
26. Spotkanie z pisarką pod hasłem "Warto czytać, bo książka jest naszym przyjacielem" Wewnątrz–przedszkolna
27. Przegląd recytatorski "Dzieci – dzieciom" – prezentacja przygotowanych przez dzieci utworów z literatury dziecięcej Wewnątrz–przedszkolna
MARZEC
28. "Robimy bukiety dla każdej kobiety!" – Dzień Kobiet 8 Wewnątrz–przedszkolna
29. Koncert 16 Wewnątrz–przedszkolna
30. "Wiosno, Wiosenko witaj nam" – pożegnanie zimy i powitanie wiosny. Wewnątrz–przedszkolna
31. Zajęcia otwarte "Wiem, czuję rozumiem – budowanie systemu wartości" 22 grupa I
32. "Czyste powietrze wokół nas" – program antynikotynowy Grupowa
33. "Kiermasz wielkanocny" – pisanki, palmy, stroiki. 10 Grupowa
34. Przegląd recytatorski "Dzieci – dzieciom" – prezentacja przygotowanych przez dzieci utworów z literatury dziecięcej Wewnątrz–przedszkolna
35. Cykliczne organizowanie "Dnia czytania" przez rodziców w grupach Grupowa
KWIECIEŃ
36. "Wszystkim nam jest bliska ochrona środowiska" – Światowy Dzień Ziemi 22 Wewnątrz–przedszkolna
37. Koncert 20 Wewnątrz–przedszkolna
38. Dni Otwarte w przedszkolu dla rodziców i przyszłych przedszkolaków Wewnątrz–przedszkolna
39. Spotkanie z pisarzem pod hasłem "Warto czytać, bo książka jest naszym przyjacielem" Wewnątrz–przedszkolna
40. Zajęcia otwarte "Wiem, czuję rozumiem – budowanie systemu wartości" grupa III
41. Przegląd recytatorski "Dzieci – dzieciom" – prezentacja przygotowanych przez dzieci utworów z literatury dziecięcej Wewnątrz–przedszkolna
42. Wyjazd do Teatru Muzycznego w Lublinie Grupowa
MAJ
43. Koncert 18 Wewnątrz–przedszkolna
44. Piknik Rodzinny Wewnątrz–przedszkolna
45. "Książka jest naszym przyjacielem" – spotkanie z bibliotekarką Grupowa
46. Wystawa prac plastycznych "Bohaterowie pozytywni w literaturze dziecięcej" Grupowa
47. Przegląd recytatorski "Dzieci – dzieciom" – prezentacja przygotowanych przez dzieci utworów z literatury dziecięcej Wewnątrz–przedszkolna
48. Wycieczka do biblioteki, lekcja biblioteczna dla dzieci 5 – 6 letnich Grupowa
49. Strażacy z OSP w naszym przedszkolu Wewnątrz–przedszkolna
CZERWIEC
50. "Przedszkole dobrych manier" – Międzynarodowy Dzień Dziecka 1 Wewnątrz–przedszkolna
51. Wystawienie bajki przez rodziców 1 Wewnątrz–przedszkolna
52. "Spartakiada przedszkolaka" – między przedszkolne zawody sportowe. Środowiskowa
53. "Bezpieczne wakacje" – spotkanie ze Strażnikiem Miejskim lub Policjantem Wewnątrz–przedszkolna
54. Koncert 12 Wewnątrz–przedszkolna
55. Wycieczka do ZOO w Zamościu Grupowa
56. Wycieczka do "Ranczo Budrysa" Grupowa
57. "Dzisiaj przedszkolaki, jutro już pierwszaki" – uroczyste pożegnanie przedszkola Wewnątrz–przedszkolna






Wskazówki dla rodziców do pracy z dzieckiem

  1. Motoryka dziecka może rozwijać się tylko i wyłącznie poprzez nieustanne ćwiczenia, zarówno aranżowane przez nauczyciela, jak i podejmowane w codziennym życiu, np. w trakcie wykonywania czynności samoobsługowych w domu.

  2. Pamiętaj, iż nadopiekuńczość i wyręczanie dziecka we wszystkim mogą zaowocować problemami w opanowaniu tych czynności oraz opóźnieniem w rozwoju motorycznym.

  3. Umiejętności ruchowe, które dziecko opanowało we wczesnym dzieciństwie, zostaną utrwalone dzięki pamięci kinestetycznej i będą stanowiły podstawę prawidłowego funkcjonowania ruchowego człowieka także w jego dorosłym życiu.

  4. Aktywność ruchowa przedszkolaka powinna trwać ok. 6 godzin dziennie. Pamiętaj o przerwach i odpowiedniej ilości napojów. Zajęte zabawą dziecko łatwo zapomina, że należy pić i korzystać z toalety.

  5. Zabawy ruchowe w przedszkolu, zwłaszcza te, które wymagają współdziałania, kształtują umiejętności społeczne dziecka, a także jego odporność psychiczną na trudne sytuacje. Uczą bowiem, że nie zawsze się wygrywa, że należy czekać na swoją kolej, a także że czasem, aby zwyciężyć, trzeba współpracować, nawet z tymi, których uważamy za słabych.

  6. Staraj się tak zarządzać czasem dziecka, aby stworzyć mu wiele różnorodnych sytuacji, w których maluch będzie mógł ćwiczyć dużą oraz małą motorykę.

  7. Pamiętaj, iż na wczesnych etapach edukacji przedszkolnej zaprezentowanie zadania jest dużo skuteczniejsze niż instrukcja słowna.

  8. Wyznaczaj realne, możliwe do osiągnięcia cele. Nieustanne porażki, wynikające nierzadko z założenia, że wszystkie dzieci powinny reprezentować identyczny poziom rozwoju ruchowego, mogą doprowadzić do frustracji i zniechęcić malucha do podejmowania jakichkolwiek wysiłków.

  9. Nie zapominaj o tym, że mięśnie i stawy małych dzieci są słabe i przedszkolak szybko się męczy. Nie obciążaj dziecka zbyt dużym wysiłkiem, aby go nie przetrenować, a tym samym nie wytworzyć negatywnego nastawienia do zadań ruchowych.

  10. Kształtowanie motoryki małej, czyli dobrej sprawności dłoni i palców, powinno się zaczynać od ćwiczeń usprawniających dużą motorykę. Sprawność całego ciała stanowi bowiem podstawę dla dalszego rozwoju precyzji jego poszczególnych części.

  11. Od wczesnych lat przedszkolnych dbaj o kształtowanie prawidłowych nawyków, np. przy trzymaniu narzędzia pisarskiego. Prewencja jest tutaj kluczem do sukcesu, gdyż raz utrwalony nawyk bardzo trudno jest wykorzenić.

  12. Nie próbuj "przestawiać" dziecka leworęcznego, ale stwórz mu możliwość prawidłowego funkcjonowania ruchowego: dbaj o odpowiednie ułożenie kartki, miejsce przy stole (po lewej stronie dla dziecka praworęcznego), stosuj specjalnie zaprojektowanie nożyczki, ołówki, ergonomiczne nakładki na ołówek.

  13. Zachęcaj i motywuj dziecko do podejmowania wysiłku ruchowego, chwal jego małe osiągnięcia i każdy krok w stronę samodzielności. Nie koryguj wszystkich czynności dziecka, nawet jeżeli są one wykonywane niepoprawnie, gdyż będzie to rodzić złość i obniży samoocenę dziecka i jego wiarę w sukces.

  14. Miej świadomość, iż brak bądź niedobór ruchu może skutkować nie tylko trudnościami natury motorycznej, ale również napięciem emocjonalnym, labilnością, a nawet zaburzeniami zachowania. Warto zabierać maluchy na dwór aby mogły się wyszaleć, przynajmniej raz dziennie, niezależnie od pogody. 







"SKRZYNKA PYTAŃ DLA RODZICÓW" – podziel się opinią!

Zapraszamy Rodziców do zadawania pytań, wyrażania swoich opinii oraz sugestii dotyczących pracy przedszkola.

Kartki z anonimowo wyrażonymi sugestiami prosimy wrzucić do "Skrzynki pytań" znajdującej się w szatni przedszkolnej.

Zapewniamy systematyczne udzielanie odpowiedzi na tablicy ogłoszeń w przedszkolu oraz na stronie internetowej przedszkola.

DZIĘKUJEMY!







Opłaty

Koszt jednostkowy za 1 godzinę korzystania dziecka ze świadczeń przedszkola w zakresie przekraczającym realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego od dnia 01 września 2013 roku wynosi 1 zł.







Wyżywienie

Dzienna stawka żywieniowa wynosi 5,30 zł.

W skład wyżywienia wchodzi :

  • Śniadanie 1,60 zł
  • Obiad 2,60 zł
  • Podwieczorek 1,10 zł
  • Powyższe kwoty, zarówno czasu pobytu dziecka w przedszkolu jak i wyżywienia, pomniejszane są o odpisy spowodowane nieobecnościami dzieci.

    Opłaty za świadczenia przedszkola należy uiszczać do 15 dnia każdego miesiąca. Wpłaty należności można dokonać bezpośrednio w kasie Przedszkola.







    Prawa i obowiązki Rodzica

    Rodzice mają obowiązek:

  • Systematycznego uiszczania opłat,
  • Przyprowadzania do przedszkola dziecka zdrowego,
  • Zgłaszania dłuższej niż tydzień nieobecności dziecka w przedszkolu,
  • Przyprowadzania i odbierania dziecka osobiście lub przez pełnoletnią osobę upoważnioną,
  • Współpracy z przedszkolem i nauczycielem w celu ujednolicenia oddziaływań opiekuńczo &ndash wychowawczych wspomagających rozwój dziecka,
  • Interesowania się sukcesami i porażkami swojego dziecka,
  • Przygotowania dziecka do funkcjonowania w grupie przedszkolnej w zakresie podstawowych czynności samoobsługowych( jedzenie, zabiegi higieniczne, toaleta),
  • Zgłaszania nauczycielce niedyspozycji dziecka i wszelkich niepokojących objawów w jego zachowaniu mających wpływ na funkcjonowanie w grupie,
  • Uczestniczenia w zebraniach organizowanych przez przedszkole i grupowych,
  • Śledzenia na bieżąco informacji umieszczonych na tablicy ogłoszeń,
  • Zgłaszania nauczycielkom w grupie informacji o zmianie miejsca zamieszkania i numeru telefonu kontaktowego,
  • Informowania osobiście lub telefonicznie dyrektora przedszkola o stwierdzeniu choroby zakaźnej u dziecka,
  • Dostarczenia do przedszkola informacji, potwierdzonej przez lekarza, o stanie zdrowia dziecka po przebytej chorobie zakaźnej,
  • Rodzice mają prawo do :

  • Poznania programu rozwoju przedszkola oraz zadań z niego wynikających
  • Poznawania zamierzeń dydaktyczno – wychowawczych realizowanych w planach pracy w danym oddziale,
  • Znajomości podstawy programowej i zadań wynikających z dopuszczonych przez dyrektora programów,
  • Opiniowania programów,
  • Uzyskiwania porad, wskazówek, pomocy od nauczycieli, poradni pedagogiczno – psychologicznej rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy,
  • Uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji o postępach, trudnościach i uzdolnieniach dziecka,
  • Wyrażania opinii na temat pracy przedszkola,
  • Wspierania przedszkola różnymi formami działalności,
  • Uczestniczenia w modyfikacjach przedszkola, zmianach korzystnych dla dzieci, w wyposażeniu i aranżacji wnętrz,
  • Udziału i organizacji wspólnych spotkań z okazji uroczystości przedszkolnych, imprez i innych zajęć,
  • Wnioskowania o organizacji zajęć dodatkowych,
  • Wypowiadania się o czasie pracy przedszkola,
  • Pomocy w wychowywaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole,
  • Wyrażania opinii na temat żywienia, wypoczynku, organizacji zajęć i zabaw oraz poziomu prowadzonych zajęć dodatkowych,






  • Indywidualne konsultacje dyrektora i nauczycieli

    Dyrektor
    mgr Małgorzata Wołosiuk
                      wtorek 8.00 – 12.00
                      czwartek 12.00 – 16.00

    Oddział I
    mgr Iwona Włodarska
                      poniedziałek 15.00 – 15.30
                      czwartek 15.00 – 15.30

    Oddział II
    mgr Wioletta Kalita
                      poniedziałek 12.00 – 12.30
                      czwartek 15.30 – 16.00


    mgr Bożena Maryjańska
                      poniedziałek 15.30 – 16.00
                      środa 15.30 – 16.00

    Oddział III
    mgr Małgorzata Seweryniuk
                      poniedziałek 14.00 – 14.30
                      piątek 14.00 – 14.30

    Oddział IV
    mgr Danuta Wójcik
                      środa 13.00 – 13.30
                      piątek 13.00 – 13.30