Zabawy w domu

Wróć
Jesteś tutaj: Przedszkole Miejskie > Zabawy plastyczne

Zabawy plastyczne

"Flaga 3D"–zabawa plastyczna

Przygotowujemy kartony w kolorze białym i czerwonym, rysujemy linie, wycinamy paski (jeśli są za długie przecinamy na pół) i zakręcamy je np. na tubce od kleju (lub Rodzic pomaga zrobić to nożyczkami). Kiedy nasze paski są zwinięte przyklejamy je jeden obok drugiego jak na zdjęciu (na samym dole).

 

 

Kolba kukurydzy

Do wykonania potrzebujemy:
–folię bąbelkową,
– zieloną kartkę,
– żółtą farbę,
– pędzelek,
– nożyczki,
– klej lub dwustronną taśmę,
–kolorową kartkę.
Swoją pracę zaczynamy od wycięcia z folii bąbelkowej kształtów przypominających kolby kukurydzy i przyklejenie ich na kolorową kartkę. Następnie malujemy je żółtą farbą. Po tej czynności z zielonej kartki wycinamy liście kukurydzy i przyklejamy je do kolb. Cała praca jest łatwa w wykonaniu i wygląda bardzo efektownie.
* Jeżeli nie macie w domu folii bąbelkowej, to możecie do tej zabawy użyć paluszków swojej dłoni, które będziecie maczać w farbie i odbijać na kolorowej kartce, tworząc kolby kukurydzy.

"Instrumenty muzyczne"

Będą potrzebne:
–kubeczek po jogurcie, plastikowe jajeczko z jajka z niespodzianką, puszka po napoju ( do wyboru)
–ryż, groch, drobny suchy makaron malutkie kamyczki.( do wyboru)
–kolorowy papier (najlepiej samoprzylepny). Pojemniki ozdabiamy, następnie je napełniamy i dobrze zaklejamy. Gotowe!

 

 

"Namaluj muzykę."

Potrzebne będą:
–2 utwór muzyczny z różnego gatunku (np. rock i muzyka relaksacyjna),
–biały karton,
–farby oraz …
–dłonie i wszystkie paluszki.
Rodzic włącza pierwszy utwór muzyczny a dziecko swobodnie maluje farbami, wykorzystując wszystkie palce i całe dłonie – ilustrując muzykę. Następnie R. powtarza ćwiczenie z muzyką relaksacyjną.
Na koniec dziecko prezentuje swoje prace i stara się odpowiedzieć na pytania: Czym różnią się te prace? Które są spokojne, a które nie? Czy łatwo rozpoznać, które były malowane, podczas którego utworu? Dlaczego?

Moje emocje

Narysuj swoje emocje.

Straszydło"

Rozmawiamy z dziećmi o tym, czego się boją, co im pomaga przezwyciężyć strach. Wspólnie wymyślamy, jak może wyglądać strach. Po rozmowie dzieci wymyślają z czego można zrobić sylwetkę „straszydła” – materiał, papier, gazeta, sznurki, inne materiały, mogą ozdobić sylwetę plasteliną, kolorowym papierem lub bibułą. Po wykonaniu pracy dziecko trzymając straszydło mówi: Moje Straszydło jest straszne,bo…

Maskotka

Zabawa plastyczna. Wykonanie maskotki dla mamy – Wypełniamy skarpetkę watą. Z włóczki o dowolnym kolorze dzieci robią czuprynkę stworka i przyklejają je do skarpety. Mogą związać włoski wstążką. Przyklejają oczy z guzików. Z kolorowego papieru/ materiału wycinają buźkę. Ozdabiają maskotkę wg własnego pomysłu. Maskotka może posłużyć jako prezent lub jako pacynka do teatrzyku.

Jej portret

Zabawa plastyczna – portret mamy. Kochany Przedszkolaku, usiądź naprzeciwko mamy.Poproś o uśmiech i przy pomocy pędzla oraz farb namaluj jej radosną twarz.

Mój portret

Zabawa plastyczna. Dziecko przegląda się w lusterku, zwracając uwagę na kolor włosów, oczu, uczesanie, cechy charakterystyczne (np.: pieprzyk). Wymyśla i pokazuje w lusterku różne miny wyrażające radość, smutek, strach, zdziwienie, złość. Rodzic wyróżnia z dzieckiem części głowy, twarzy, szyję, ramiona. Dziecko wykonuje swój portret ( głowa i ramiona) dowolną techniką.

Mój zwierzak

Rysowanie zwierzęcia z wyobraźni.
Rodzic mówi: Wyobraźcie sobie, że podczas wyprawy do zoo zobaczyliście zwierzę, którego nikt jeszcze nie widział. Do jakiego zwierzęcia byłoby podobne? Jakie miałoby kolory? Dziecko rysuje zwierzę.

Lew

Praca plastyczna z wykorzystaniem rolki papieru toaletowego.
Potrzebne rzeczy to: rolka po papierze toaletowym, flamastry, nożyce, klej, kolorowy papier.
„Lew”

 

Nietoperz

Praca plastyczna z wykorzystaniem rolki papieru toaletowego.
Potrzebne rzeczy to: rolka po papierze toaletowym, nożyce, klej, czarny i biały papier.
Na rolkę po papierze toaletowym naklejamy czarny papier. (Zamiast czarnego papieru można użyć czarnej farby lub czarnej włóczki). Z czarnego papieru wycinamy skrzydła. a z białego oczy i zęby. Wszystkie elemnty przyklejamy w odpowiednich miejscach i gotowe. „Nietoperz”

Kolorowe lato

Swobodne malowanie 10 palcami.
Przygotuj arkusz szarego papieru (na przykład w ogrodzie) i gęstą farbę w miseczkach takiej wielkości, aby dziecko mogło zanurzyć palce, a nawet całą dłoń. Bawiąc się farbą dziecko pokonuje lęk przed pobrudzeniem się, przezwycięża niechęć do malowania. Radosne żółte, intensywne pomarańcze, głębokie czerwienie, wyciszające zielenie i orzeźwiające błękity to barwy, które dominują na naszych zdjęciach i wspomnieniach lata.

Parasol

Praca plastyczna.
Gotowy szablon można wykleić kolorową bibułą, plasteliną a tło wykonać przy pomocy farb. „Parasol”

Słoneczniki z CD

Praca plastyczna.
Płyty z eksperymentu dot. tęczy można wykorzystać do stworzenia m.in.słoneczników. W tym celu wystarczy dokleić do płyty płatki z żółtego papieru i narysować na niej czarnym markerem kratkę symbolizującą nasiona. „Słonecznik”

Rysujemy łąkę

Zabawa plastyczna.
R. prosi dziecko, aby narysowało łąkę. Gdy skończy, R. pyta: Jak wygląda twoja łąka? Czy rosną na niej kwiaty? Jakie? Czy są tam jakieś owady? Jakie? Co znajduje się na prawdziwej łące? R. pokazuje dzieciom zdjęcia kwiatów i prosi o podanie ich nazw. Dziecko podaje nazwy, dzieli je na sylaby, układa zdjęcia kwiatów w kolumnach zgodnie z liczbą sylab. (Próbuje określić pierwszą głoskę.)

 

Górski pejzaż

Praca plastyczna.
Dziecko otrzymuje duży arkusz papieru, pędzle i farby.Zadaniem dzieci jest wspólne namalowanie górskiego pejzażu po obejrzeniu filmiku:

 

Moja wyspa

Praca techniczna.
R. przygotowuje materiał plastyczny i przyrodniczy:
–talerzyki jednorazowe,
–piasek,
–kamyki,
–patyczki,
–kawałki kory,
–piórka,
–masę solna,
–plastelinę,
–drobne koraliki,
–zielona krepina,
–przezroczysta folia.
Daje dziecku także rolki po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, plastelinę, drobne koraliki. Dziecko przygotowuje swoją wyspę na talerzyku jednorazowym, wypełniają go grubą warstwa masy solnej z piaskiem, którą zagospodarowują według własnego pomysłu. Wyspy układa na oceanie zrobionym na pogniecionej przezroczystej folii, pod którą wkładają muszle, kamyki i cienkie paski zielonej krepiny. Na koniec opowiada o swojej wyspie – co się na niej znajduje, jak można spędzić na niej czas, z kim chciałoby się tam znaleźć.

Skip to content