Bezpieczne wakacje
Kubusiowi Przyjaciele Natury
Zwyczaje i tradycje Świąt Wielkanocnych
„Ptaki Polski – wiosenne odgłosy ptaków”.
Prezentacja mulitedialna „Wiejska zagroda” od przedszkolankowo.pl
Karty pracy – przedszkolankowo.pl
„Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi” – film edukacyjny dla dzieci
„Zwierzęta na wsi 1” – film edukacyjny dla dzieci
„Zwierzęta na wsi 2” – film edukacyjny dla dzieci
Kury i kogut – film edukacyjny
„Co słychać na wsi?”– Domowe Przedszkole, film edukacyjny
Ćwiczenie pamięci – zwierzęta wiejskie
„Wieś i miasto”–Jedynkowe Przedszkole, program dla dzieci
„Maszyny i narzędzia rolnicze”–ABC–film edukacyjny dla dzieci
„Pole”–Skrzat Borówka–film edukacyjny dla dzieci
„Skąd się biorą produkty ekologiczne?”–;film edukacyjny dla dzieci
„W kontakcie z naturą” – film edukacyjny
„Segregacja śmieci” – gra online
Drużyna Wróżki Odpadusi „Akcja segregacja” cz. 3
„Nie taki prąd straszny” – Program edukacyjn dla dzieci
„Czego potrzebują rośliny?” – plansze od przedszkolankowo.pl
„Polskie Symbole Narodowe.” – film edukacyjny
„Życie codzienne w początkach państwa polskiego”– Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie
„Instrumenty muzyczne”–film edukacyjny.
„Wizyta w szkole muzycznej – Poznajemy instrumenty”–film edukacyjny.
„Dzieci Świata”–film edukacyjny
„Prawa dziecka”–film edukacyjny
Prezentacja mapy świata, wskazywanie kontynentów i podawanie ich nazw.
Mapa,Zwierzęta Świata dla dzieci
Rozmowa kierowana. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Praca z mapą i albumami przyrodniczymi.
Rodzic prezentuje dzieciom mapę świata, wskazuje kontynenty i podaje ich nazwy. Prezentuje fotografie zwierząt zamieszkujących różne kontynenty. Wspólnie z dziećmi odszukuje na mapie Afrykę. Prezentuje fotografie zwierząt afrykańskich. Zwraca uwagę na ich wygląd, sposób poruszania się, budowę. Pyta dzieci, co wiedzą na temat zwierząt przedstawionych na fotografiach. Następnie opowiada im o najbardziej niebezpiecznych zwierzętach, które nazwano Wielką Piątką Afryki (Big Five): lwa, słonia afrykańskiego, nosorożca czarnego, lamparta, bawoła afrykańskiego. Zwraca uwagę na przystosowanie się zwierząt do środowiska, w którym żyją.
Rozpoznawanie przedmiotów znad morza, wnioskowanie o temacie, praca z mapą, oznaczenie niektórych miast wyrazami do czytania globalnego, porównywanie odległości za pomocą sznurka.
Rodzic układa na dywanie/stole przedmioty (lub ich zdjęcia) kojarzące się z morzem (muszla, piasek, bursztyn, okulary przeciwsłoneczne, ręcznik, krem z filtrem). Pyta dziecko: Z jakim regionem Polski kojarzą wam się te przedmioty? Czy znacie jakieś polskie miejscowości leżące nad morzem? Dziecko z pomocą Rodzica odnajdują na mapie Gdańsk, Gdynię, Łebę i Ustkę. Następnie sprawdzają za pomocą sznurka, do której miejscowości mają najbliżej z miejsca, w którym znajduje się ich przedszkole, a do której najdalej. W tym celu porównują długości sznurków.
Zapoznanie dzieci z nazwą najwyższych polskich gór i ich szczytami.
R.pokazuje dzieciom na mapie Polski pasmo Tatr. Prezentuje napis Tatry, który dzieci odczytują. Następnie dzieci starają się odczytać nazwy rzek, które mają swoje źródła w Tatrach, oraz nazwy miejscowości z tego regionu. R. wspólnie z dziećmi omawia góralskie tradycje: stroje ludowe, gwarę i potrawy.
Zabawa kulinarna, wykonanie owocowej sałatki.